Фізика – не найпростіший предмет і школярі переважно не дуже його полюбляють. Херсонська вчителька Ілона Турова знайома з цим на власному досвіді, тому на заняттях відходить від стандартних уроків. І намагається пояснити дітям, що це не просто шкільний предмет, а показати, як саме фізика допомагає у житті.
Ілона Турова – молода та амбітна вчителька фізики, працює в Херсонській багатопрофільній гімназії №20 Херсонської міської ради вже понад 5 років. Наразі ж вона вийшла у фінальний етап Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2024» у номінації «Фізика».
 
«Гривна» поспілкувалася з херсонською вчителькою щодо її участі у конкурсі, мотивації та методиках роботи з дітьми.
Конкурс «Учитель року – 2024» проходить у три етапи: міський, обласний, всеукраїнський.
 
 
«Всеукраїнський має два етапи: в відбірковий проходить по 1 учаснику з кожної області, а у фінал – 12 кращих учасників з 25. Мені, єдиній з Херсона, пощастило потрапити в цю 12-ку», – наголошує співрозмовниця.
За її словами, участь у конкурсі вирішила взяти для професійного зростання та обміну досвідом:
 
«Народне прислів'я каже: «Вік живи – вік учись». Вчитель не виключення. Ми постійно навчаємося, освоюємо нові методики, техніки. Перемога у конкурсі дає вчителю можливість заявити про себе, обмінятися досвідом випробувати свої сили. Взагалі, подобається бути першою. Закінчила школу з золотою медаллю, згодом Херсонський державний університет, також з відзнакою. У 2021 році посіла І місце у конкурсі молодих педагогів Херсона в номінації «Середня освіта», – розповідає Ілона Турова.
 
У фіналі на неї чекає два випробування «Фізичний експеримент» і урок. На запитання про те, як готується до конкурсу, говорить, що тут особливо не підготуєшся:
«Завдання я дізнаюся вже у фіналі і матиму 3 години на підготовку до першого випробування, і добу на підготовку до другого».
На сьогодні вчителі фізики та й загалом точних наук – це справжній дефіцит, наявність такого вчителя – скарб для закладів освіти. Оскільки молодь не охоче вступає на ці спеціальності, а йде працювати до школи – ще рідше.
 
.
 
Ілона Турова також говорить, що вчителів фізики, наразі не вистачає: «Молодих педагогів небагато, а студенти не поспішають на цю спеціальність. Звісно, хотілося б підвищення зарплатні, адже це ключовий момент, чому студенти не йдуть працювати у школу».
 
Щодо її особистого професійного вибору, то зазначає, що в старших класах, обираючи професію, думала стати або педіатром, або вчителем.
«Обрала вчителя, мабуть, це був поклик серця», – пояснює Ілона Турова.
Нині ж любов та захоплення фізикою вона передає своїм учням. Для цього відходить від стандартних уроків. І намагається пояснити дітям, що фізика це не шкільний предмет, це все, що їх оточує.
 
«Те, як ми ходимо, бачимо, дихаємо – все це пояснює фізика. Ці знання діти використовуватимуть у своєму житті. Проводжу уроки на свіжому повітрі, визначаючи середню швидкість, інтегровані уроки, використовую інтерактивні вправи, метод проєктів, впроваджую елементи STEM», – розповідає вчителька.
Також, аби заохотити дітей глибше пізнати таку науку як фізика, виконує з ними творчі завдання.