Блокада поляками кордону з Україною, яка триває вже понад 4 місяці, має відчутний вплив на українські компанії, які зазнають збитків та відображається врешті на зростанні цін для споживачів.
Що відбувається з цінами на товари в Україні через блокаду, досліджувала Liga.
 
Окремі супермаркети вже повідомляли про проблеми: зокрема, в Auchan Україна зазначили, що критична ситуація склалася з фруктами, а саме з бананами необхідного ступеню зрілості. Також до 15% можуть зрости ціни на алкоголь.
В Metro Україна є проблеми з постачанням усіх імпортних товарів, які доставляють через територію ЄС. А в мережі Novus зазначили, що через блокування кордону та затримку товару він псується.
 
 
Імпортні товари, яких бракує, торгові мережі намагаються замінити продукцією українських виробників. Якщо їх немає на вітчизняному ринку, шукають виробників у Болгарії, Румунії, Туреччині тощо. Хоча наразі супермаркети аналізують доцільність закупівлі певних товарів.
 
Через затримки з постачаннями паперу у видавництві "Ранок" прогнозують до 15%-20% зростання цін на книги. У компанії Suziria Group, які є найбільшими постачальниками зоотоварів для мереж зоомаркетів, зазначають, що затримка вантажів відбувається щонайменше на тиждень. Ще в грудні через блокаду кордону у міжнародній мережі товарів для дому JYSK заявляли про недоотримання понад 100 млн грн в обороті.
 
Ще один сегмент ринку, де споживачі побоюються дефіциту чи здорожчання, – це ринок нафтопродуктів. Проте, як розповів аналітик консалтингової компанії "Нафторинок" Олександр Сіренко, хвилюватися не варто: дефіциту пального не передбачається. Український ринок давно працює з профіцитом і пальне завозиться не лише з Польщі.
 
.