Україна має будувати швидкісні автомобільні дороги, щоб об'єднати їх із трасами Євросоюзу. Таку заяву зробив заступник міністра фінансів Олександр Кава.
За його словами, швидкісні автомобільні дороги Польщі не повинні закінчуватись на польсько-українському кордоні. Вони мають бути продовжені до найближчих обласних центрів України.
Олександр Кава наголосив, що так має бути і на кордоні з Угорщиною та Румунією. Зокрема, українська сторона планує збудувати швидкісну автомобільну дорогу від Мукачева до пункту пропуску "Дийда". Угорська сторона вже почала вести на своїй території відповідні будівельні роботи. Українська сторона ще не розпочала будівництво цієї швидкісної траси на своїй території, але вся документація вже підготовлена.
Крім того, українська сторона планує збудувати швидкісну автомобільну дорогу від Чернівців до пункту пропуску на українсько-румунському кордоні. Ця траса буде об'єднана з румунською автомагістраллю А7, яка пов'язує місто Сучаву з Бухарестом.
Коли в Україні почнуть реалізовувати ці проекти - Олександр Кава не уточнив. Він лише сказав, що потрібно активізувати зусилля щодо будівництва швидкісних автомобільних доріг, які будуть об'єднані з європейськими автомагістралями.
Нагадаємо, у 2022 році в Україні планували почати будувати перший автобан, але реалізації цього проєкту завадило повномасштабне вторгнення російських окупаційних військ (передбачалося, що це буде траса Краківець – Броди – Рівне). Але це не означає, що у нашій країні не буде автобанів. Такі автошляхи планують почати будувати після закінчення війни. Щоправда, тут не все так просто.
.
Справа в тому, що після закінчення війни потрібно буде все одно виділяти багато грошей на ЗСУ та оборону. Колишній заступник міністра інфраструктури Дмитро Беспалов у грудні 2024 року заявив, що в Україні перші платні дороги для легкових автомобілів можуть з'явитись через 5-10 років. Він вважає, що для будівництва платних автомобільних доріг (тобто для модернізації існуючих доріг до стандарту автобанів) потрібно шукати фінансування не з державного бюджету.
У грудні 2024 року заступник міністра розвитку громад та територій Сергій Деркач повідомив, що в Україні в рамках запровадження платних автомобільних шляхів проводять дослідження трафіку на шести головних трасах. Трафік транспортних засобів має бути високим, щоб було економічно вигідно будувати платні дороги.