В Україні почастішали випадки телефонного шахрайства. Злочинці стають дедалі винахідливішими, використовуючи нові схеми обману, щоб виманити у людей гроші або особисті дані.
Як повідомляє УНІАН, часто аферисти представляються співробітниками банків, правоохоронних органів або ЖЕКів, повідомляючи про вигадані проблеми з карткою, борги або нещасні випадки з родичами.
 
Експерти зазначають, що шахраї намагаються вивести жертву з рівноваги, використовуючи емоційні маніпуляції. Якщо виникають сумніви щодо особи співрозмовника, рекомендується перервати розмову та самостійно зателефонувати до організації, від імені якої нібито надійшов дзвінок. Також варто зв'язатися з родичами, якщо тема розмови стосується їх.
 
 
Правозахисник Сергій Кириленко наголосив на важливості не піддаватися нав'язаній розмові та не відповідати за сценарієм шахраїв. "У них є алгоритми на кожну розмову", - пояснює він. Відповідаючи на питання зловмисників, людина ризикує розкрити особисту інформацію або перейти за фішинговим посиланням.
 
Головне правило – не повідомляти жодних особистих даних та не розповідати сімейних історій. Необхідно абстрагуватися, завершити розмову та перевірити отриману інформацію.
Визначити шахраїв за номером телефону складно, оскільки вони використовують програми для підміни номера. "Аферисти завжди телефонують з різних номерів, використовуючи платні програми для підміни номера. Вони навіть можуть зателефонувати з номера вашого чоловіка/дружини або рідних," - попередив Сергій Кириленко.
Проте, дзвінки з київських номерів (+380(44)) до осіб, які не проживають у столиці, а також дзвінки з комерційних номерів (+380(800), +380(700)) можуть бути ознакою шахрайства, хоча й не завжди.