При ввезенні в Україну вживаних автомобілів митники часто завищують їхню оціночну вартість. Компанія "Дорожній адвокат" пояснила автомобілістам, як треба діяти, якщо не згоден з оціночною вартістю митниці.
 
Якщо митниця має обґрунтовані підстави вважати, що декларант заявив недостовірні відомості про вартість автомобіля або що він неправильно оцінив його вартість, то тоді йому можуть відмовити в митному оформленні транспортного засобу.
 
 
Причини, чому митниця не прийняла первісну оціночну вартість автомобіля, мають бути вказані письмово у відповідному рішенні.
 
Якщо декларант погоджується з рішенням митників, то він може протягом 10 днів подати нову декларацію з оціночною вартістю автомобіля, яку вказала митниця. Якщо декларант не погоджується з оціночною вартістю митниці, то він може попросити випустити автомобіль у вільний обіг. Але для цього потрібно сплатити митні платежі відповідно до первісної заявленої оціночної вартості та внести грошову заставу в сумі різниці між оціночною вартістю декларанта та митниці.
 
Після цього декларант матиме 80 днів для того, щоб надати митниці документи, що підтверджують первісну вартість. Якщо, звісно, ​​декларант захоче це зробити і матиме відповідні документи.
 
.
 
У цьому випадку протягом 5 робочих днів митниця має винести письмове рішення про те, визнає вона чи ні первісну оціночну вартість автомобіля. Якщо ні, то грошова застава надходить до державного бюджету. Якщо митниця протягом 5 робочих днів не дасть письмового рішення по додатковим документам, то тоді вважається, що первісна оціночна вартість ТЗ прийнята. Декларант має право оскаржити відмову митниці в суді або в митному органі вищої інстанції.
 
Нагадаємо, в Україну в I кварталі 2024 року ввезли 86 тисяч автомобілів загальною вартістю 1,1 млрд доларів. Найбільше автомобілів за цей період до нашої країни ввезли з Німеччини (17 100), США (14 500) та з Китаю (9 100). З Піднебесної в Україну зазвичай ввозять нові та вживані електромобілі (найчастіше це електричні кросовери). При цьому більшість електромобілів з Китаю привозять неофіційні дилери за так званими "сірими" схемами (наприклад, електричні кросовери Volkswagen ID.4 і Nissan Ariya).