Банк заблокував доступ до Приват24 та повідомив про безповоротне припинення ділових відносин
ПриватБанк припинив обслуговування багаторічного клієнта після здійснення транзакцій, пов'язаних із продажем квартири за державною програмою "єОселя".
Ситуація викликала резонанс через попередню верифікацію коштів банком та подальше блокування рахунку. Про це повідомляє Мінфін.
Згідно з інформацією від клієнта, який користується послугами банку понад десять років, 6 листопада 2024 року він успішно реалізував продаж квартири через програму "єОселя". Кошти надійшли від Укргазбанку, який надав кредит покупцю, на рахунок продавця у ПриватБанку.
Клієнт повідомив, що банк провів ретельну перевірку всієї документації, включаючи джерела доходів для початкової купівлі квартири, попередній договір із забудовником, правовстановлюючі документи та фінальний договір купівлі-продажу.
Після підтвердження законності транзакції та проходження, за словами клієнта, "найвищої перевірки", 10 листопада він здійснив переказ частини коштів на рахунки знайомої.
Наступного дня банк заблокував доступ до Приват24 та повідомив про безповоротне припинення ділових відносин.
.
У відповідь на ситуацію ПриватБанк надав офіційне роз'яснення своєї позиції.
Фінансова установа підкреслила, що діє виключно в межах чинного законодавства України та відповідно до нормативно-правових актів Національного банку України. Банк зазначив, що як суб'єкт первинного фінансового моніторингу зобов'язаний вживати заходів для запобігання легалізації доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та розповсюдженню зброї масового знищення.
Для вирішення питання з коштами, що залишились на рахунку, банк запропонував чітку процедуру. Клієнту або його представнику необхідно звернутися до будь-якого відділення банку з пакетом документів, який включає реквізити рахунку в іншому банку, документи, що підтверджують повноваження розпоряджатися рахунками, документи, що посвідчують особу, податковий номер та заяву про перерахування залишків коштів.
Ця ситуація висвітлює складний баланс між забезпеченням безпеки банківських операцій та зручністю обслуговування клієнтів. ПриватБанк наголошує, що всі заходи здійснюються відповідно до внутрішніх процедур та вимог фінансового моніторингу в Україні.